Hiking Montenegro - Reisverslag uit Žabljak, Montenegro van Arnoud Lammers - WaarBenJij.nu Hiking Montenegro - Reisverslag uit Žabljak, Montenegro van Arnoud Lammers - WaarBenJij.nu

Hiking Montenegro

Blijf op de hoogte en volg Arnoud

07 Augustus 2012 | Montenegro, Žabljak

En daar zijn we weer,

Deze keer vanuit Zabljak, met de klemtoon op het laatste gedeelte, probeer maar eens uit te spreken. Na onze busreis vanuit budva hier naar toe, wat ongeveer 4,5 uur duurde, kwamen we aan op onze locatie. Deze staat op hostelworld en dus dachten we eigelijk in een soort hosteltje terecht te komen. Daar kwam dus niets van terecht. We zijn in een huisje terecht gekomen waar we gewoon een kamer hebben gekregen. Deze kamer is super groot! Een enorm bed en super veel ruimte met een bank, een aardig uitzich en nog meer. Eindelijk weer eens in een bed slapen na 5 nachten in een tent op de grond. Na een heerlijke nachtrust begonnen we vroeg onze hike naar de hoogste berg van montenegro, de Bobotuv kuk. Een prachtige route door het hooggebergte landschap van montenegro. We hebben flink wat moeten klimmen voordat we de berg zagen. We hebben op sneeuw gestaan!!! en een paar sneeuwballtetjes naar elkaar gegooid. Toen verder omhoog. Het laatste gedeelte was een aardig steile klim waarbij je handen en voeten nodig had en niet naar beneden moest kijken. Eenmaal boven hadden we wel een super uitzicht.!! wat een fantastische omgeving is dit toch! Op de weg terug zijn we nog langs een gletsjer gelopen (die in de berg lag en zodoende dus niet in water veranderde) Eenmaal terug eerst gedoucht en daarna onze beste diner gehad. Helaas ook ons duurste maar je moet er wat voor over hebben. Vergeleken met nederland was het alsnog spotgoedkoop :P Na nog een goede nacht zijn we nu in afwachting van de bus naar.....

Dan nu even onze plannen; We gaan over 2 uurtjes weer met de bus terug naar podgorica. daar hebben we een paar uur totdat we een directe bus naar skopje nemen. Dit ligt in Macedonië. De reden waarom we niet naar albanië gaan is omdat we naar eigenlijk alleen maar slechte verhalen van hebben gehoord, en omdat er geen bussen naartoe rijden. zodoende slaan we Albanië over een gaan we naar macedonië!!! Altijd leuk, zo'n verandering. Voor degene die het willen weten, we zitten aan ohrid lake.
Vanuit daar gaan we waarschijnlijk naar Kosovo of Servië om vanuit daar een terugweg te bedenken.

Greetz from Montenegro!

• 08 Augustus 2012 - 22:12

Pa En Ma Harri:

We volgen jullie op de voet en vinden het leuk jullie belevenissen te leven. Maar Arnoud je moet niet zulke moeilijke woorden gebruiken. Wat is een "hike" nu weer.

• 10 Augustus 2012 - 11:20

Franciska:

Super om te lezen dat jullie hebben geklommen! Eindelijk weer zou ik, voor Arnoud, willen zeggen. Knap Harri!!!! Ik heb een leuk idee bedacht voor deze reis, horen jullie als jullie thuis komen. Voor nu nog een heerlijke tijd in Macedonië. Hier gaat alles goed. Pieter en Mattanja zitten op dit moment gezellig buiten te ontbijten. Ardie is al een aantal dagen in Thailand, je moet de hartelijke groeten hebben, hij vroeg via de mail hoe het met de wereldreiziger is. Gaat ervan uit dat je geniet. Ik heb het bevestigd. Je stukjes zijn geweldig om te lezen. Ik geniet ervan. Lieverd, een heel mooie dag, liefs voor jullie allebei, mama xxx