Impressive Bosnia I Herzegovina - Reisverslag uit Sarajevo, Bosnië en Herzegovina van Arnoud Lammers - WaarBenJij.nu Impressive Bosnia I Herzegovina - Reisverslag uit Sarajevo, Bosnië en Herzegovina van Arnoud Lammers - WaarBenJij.nu

Impressive Bosnia I Herzegovina

Blijf op de hoogte en volg Arnoud

03 Augustus 2012 | Bosnië en Herzegovina, Sarajevo

Hey allemaal,

Daar zijn we weer eens. Deze keer een verslagje over het land Bosnia... We hadden er zelf aardig weinig van verwacht, maar het is tot nu toe het beste wat ons is overkomen. Allereerst onze slaaplocatie. Toen we aankwamen bij ons hostel werden we opgehaald om naar de 'campingplaats' te gaan. Daar aangekomen bleek het eigelijk gewoon een prive-achtertuint te zijn met een super uitzicht op sarajevo. De volgende dag zouden we eigelijk naar dubrovnik gaan, maar dat hebben we geskipt en we zijn langer gebleven in sarajevo.
De eerste dag gingen we met de trein naar mostar. Het treintje zou 1 van de mooiste ritjes van europa zijn en ongeveer 2 uur duren. Nu hadden ze gelijk op het eerste gedeelte. Het was een fantastische treinreis. Super mooie vergezichten, tunneltjes, meertjes, riviertjes en veel meer. In mostar gingen we een beetje de toerist uithangen en dat was ook wel een keertje leuk. Mostar is een mooi plaatsje waar er nog goed gezien kan worden dat het oorlog is geweest. Vooral aan de grote brug, deze heeft een eigen foto-tentoonstelling zodat je kan zien wat er in de oorlog met de brug is gebeurd. Indrukwekkend. Vroeg in de avond gingen we weer terug naar sarajevo en daar zijn we nog een keertje verbaasd! Waar in milaan het super saai was nar 11 uur, begon het leven pas in sarajevo! Wat een mensen op straat, alles was nog open, iedereen zat lekker op terrasjes en te genieten van het mooie weer.

De volgende dag was het tijd om naar budva te gaan. Gelukkig ging er een directe bus. Deze bleek uiteindelijk 8 uurtjes te duren, dus we hebben de hele dag in de bus gezeten. Eigelijk is bus nog een groot woord, want het was meer een vergrote mercedes minibus. Maar dat mocht de pret niet drukken want de route was fantastisch. Nu zijn we weer op een camping aangekomen en hebben een tent met het beste uitzicht ooit. Vandaag gaan we lekker niks doen en aan het strand liggen... morgen kijken we wel weer verder. Het plan is om hier 3 nachten te blijven en daarna nog 2 in het hooggebergte van montengro, om daarna naar albanie te gaan.

Fijne vakantie nog en tot de volgende keer!

Arnoud

• 03 Augustus 2012 - 08:43

Franciska:

Oh jongens, ik kan het bijna niet geloven. Iedere keer wanneer ik jullie stukjes lees, ben ik vol bewondering. Wat hebben jullie veel beelden op jullie netvlies staan. Ontzettend fijn dat wij via de verslagen van jou, mee kunnen 'kijken'. Gezellig, al die mensen 's avonds laat op straat!!! Heel graag wens ik jullie een paar lekkere dagen op dit geweldige stekje. Van oma moet ik je de hartelijke groeten overbrengen!!! En een dikke knuffel van mij voor jullie allebei, mama

• 04 Augustus 2012 - 22:37

Pa En Ma Harri:

Fijn dat jullie zo genieten van al dat moois. Wij mogen straks vast van alle mooie foto´s genieten die jullie maken. Zo te lezen hebben jullie een schitterende vakantie.Wij wensen jullie nog prachtige dagen toe.